Varsågod, kliv in
Ja, det verkar ju bara skrika det om de här huset vi bor i.
Det har klivit in människor här bara hur som helst som jag aldrig i mitt liv har sett, eller ja två stycken men de är två för mycket enligt mig.


Jag står och städar inne i sovrummmet och sen här jag någon som kliver in genom dörren till våran lägenhet. Hallå?, säger jag men inget svar får jag. Då kommer de in en gammal gubbe i 70-80 års åldern. Han står och svamlar om ngåonting jag inte förstår, sen får jag reda på att han skulle ju in på banken som är precis brevid oss som stängde precis.
Sen säger jag att han måste gå för de här huset har inget med banken att göra.. Nej då hittar han inte ut, så stor lägenhet har vi inte direkt så man går vilse. Men en två på 75 kvm verkar ju va lite väl för mycket för den mycket dementa farbrorn.

En annan gång så sitter jag och kollar på tv runt 23.00 tiden. Då knackar det någon på dörren och som bara kliver in. En till gubbe som jag aldrig i mitt liv har sett. "Vad bra du öppnade dörren, jag måste ha ett glas vatten." Haha jo jag hann ju inte ens kliva upp ur soffan så klev han ju in.
Han tar sig ett glas vatten och försöker dricka men hälften far utanför. Han är alldeles smutsig och stinker alkohol, sen ser jag att han har pinkat ner sig också.. Fräsch.
Efter 5 minuter får jag ut honom ur lägenheten.



Jag brukar låsa dörren men dom verkar pricka av dom gångerna jag inte gjort de.. Hmm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback