Afraid of me




Finns det någon sötare hund? Det finns så mycket personlighet i Ice alltså, haha.
Det verkar gå lite konstiga rykten, eller vad man ska kalla det om honom. Han ska tydligen vara elak, ingen bra hund alls. Många frågar om han har huggit nån någon gång, om han är elak, folk har hört att han har gjort vissa saker osv. Skit snack! De går runt å mycket skit alltså. Man ser vissa blickar man får när man är ute och går med honom, vissa är så rädd att de går en annan väg. Löjligt!


 


Många ger dömande blickar för det är en viss ras och kopplar direkt att den ska vara elak. Klart att hunden skulle kunna bita en och vara elak om den blivit uppfostrad på fel sätt, inte aktiverar dom, inte fick tillträckligt med motion osv. Då blir dom ju automatiskt knäpp i huvudet, och de gäller då vilken hund som helst.
Alla hundar kan vara elaka och döda. De står så mycket i tidningar om amstaff, pitbull, rottweiler mfl. som har bitit barn osv. Det finns ju alltid nån förklaring, det är ägaren som är ett monster och har uppfostrat den fel, aktiverat den för lite, för lite motion. Att en hund får mycket motion hjälper jävligt mycket. Jag kallar mig själv inte någon expert, jag skriver bara utifrån de jag vet, de jag lärt mig.


 


Jag säger då bara de att de här är då en bland de snällast hundar jag träffat, finns absolut inget ont i honom alls. Han har aldrig visat något tecken alls på att vara elak och jag har spenderat tillräckligt med tid med honom för att kunna säga de. Finns ingen keligare, snällare, sötare, tjurigare, nyfiknare, gladare, busigare, sällskapssjuk hund. Kan ju säga att en labrador och cocker spaniel är då jävligt mycket mer elak.

Folk tycker han ser elak ut men de är han inte, bara som de ser ut. Egentligen är han bara en söt liten mes  :-)




Efter allt de jag ha babblat på om nu så tycker jag att ni
måste kolla in den här filmen också innan ni drar.
Mycket värd film snutt att se!


Kommentarer
Postat av: Lina

Självklart (om man är hundrädd) är man extra hundrädd för en hund som Ice, det är då jag iaf, mest p.g.a. hans utseende = hundar med det utseendet brukar kunna vara framavlade som kamphundar och liknande.. Känner man inte hunden vill man ju inte direkt chansa och se om den är snäll "oj men det här var visst inte en snäll hund, den bet utav Elias handen". Svårt att veta vilka som inte blivit rätt uppfostrade och vilka som har det, alltså känns det bättre att hålla sig undan från de hundar som ser ut som att de kan bita en till döds.

Du får sätta en skylt vid honom som det står "Denna hund är rätt uppfostrad och biter ingen" då kanske folk inte blir lika rädda =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback