En barnvakt och svärande papegojor
Klockan 16:30 så skulle jag och Cardan fara iväg till pappa. Vi käkade grillat
och mums så gott det var. Efter det fick jag skjutsa pappa och Barbro till Umeå
eftersom dom skulle åka med en båt kl. 19:00, de skulel fira Barbros moster
som fyllde 75 år. Sen ringer Hasse när vi är på väg in och säger att han har
råkat låsa in sina egna nycklar eller hur det nu var, nåot skumt var det då.
Pappa frågade om jag kunde åka bort till Västerslätt och låsa upp åt honom
eftersom de var så bråttomt att lämna att dom vid båten, då säger Markus...

"Va, kan du göra det Therése? Du som är då lat!"



När vi kommer hem til Nyland igen och kliver ut ur bilen så ser Markus att
Cardan håller en ölburk i handen...

- Dricker du öl?!
- Ja det gör jag..
- Du, det blir man tjock av!



Markus hade tydligen pratat om mig på fritids, han tyckte det var så
roligt att jag skulle komma och hälsa på honom sen är jag som en
liten idol för honom.

- Min stora syster Therése kommer och hälsar på mig idag och hon
har fått körkortet och hon kör helt SJÄLV!


Hahah.. Han är så söt :-)

image132
Markus får klia Gojjan :-)



Jag fick då honom att gå och lägga sig även fast hans mamma inte var
där. YEEEES! Trodde det aldrig skulle gå. Han fick prata med Barbro över
telefonen och säga gonatt :-)

Nu har en till papegoja dött hos pappa :-( Nu är det bara 2 st kvar.
Men nu dog den elaka så de blir inte så mycket till stor sorg där
direkt. Han dog tydligen av sorg för att han tjej hade dött, lite synd är
det ju om Gobban ändå.
Fick höra idag att den utav papegojorna, Gojjan, hade vart riktigt ful
i munnen här om dagen. Hon brukar aldriig säga nå mycket alls.
Pappa och Olle hade tydligen stått en bit ifrån ute buren och pratat
och mitt i allt så hör dom "Gubbjävel!" Hahahahah! Så jävla fult!

Sen berättade Barbro att dom som hade Gojjan innan hade lite
granna problem med henne, det var tydligen en prästgård på andra
sidan ån hon bodde på förut. Då brukade hon smita och sitta där
utanför och svära och säga en massa fula ord så prästen brukade
ringa åt ägarna och be dom hämta henne. Hahaha!
Svårt och tro de eftersom hon är så underbart fin o snäll. :-D


På vägen hem så.. jaa.. Jag skäms nästan av och säga det
men jag MÅSTE för det var så fult ändå. Cardan skrämde mig
när jag körde, trodde han mena att det kom en älg så jag tvär
nita nästan och skrek. De han ville säga var att han trodde det
kom upp en groda på vägen. Jag vart så skrämd så jag nästan
grät när jag hade stannat. Ja! Jag är lättskrämd.. HAHA!
Men jag grät inte för att jag vart så rädd, jag var faktiskt ganska
så trött också  :-P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback